Do czego może się posunąć handlarz przyłapany na kłamstwie? Nasz reporter przekona się o tym na własnej skórze, gdy pojedzie do Łodzi odkrywać mroczną przeszłość pewnego Renault Megane...
U mnie od maja ASO wskazywało kilka dat w których miała pojawić się zmodernizowana wersja, najpierw był to czerwiec, potem lipiec a na końcu wrzesień....Na dzień dzisiejszy twierdzą, że za każdym razem Producent jednak nie wprowadził nowej/lepszej wersji. Proponują czekać, twierdzą, że wymiana na takie samo nie ma sensu. Na moje pytania czy do dnia dzisiejszego w nowych auta SKODA stosuje "problematyczne/wadliwe" sprzęgła Kierownik Serwisu odpowiedział, że tak... jedyne co się zmieniło -to fakt, że usterkę którą nam uznali za zasadną w nowszych autach SKODA już nie uznaje i twierdzi, że stuki są normalną charakterystyką pracy sprzęgła...
Skoro powiedzieli mi w ASO, że wymienić trzeba całe sprzęgło, bo sama tarcza nie występuje, tzn., że w 1.4 CHPA jest sprzęgło 228mm (zestaw tarczy z dociskiem).
Powiedzieli mi również, że nr części, którą mi zamówili, nadany jest we wrześniu 2014r i tak jak Maicroft napisał 04E 141 016 F - 01.09.2014>> - 16.11.2015
Trzeba by się było zapytać właścicieli 1.4 zmontowanych po wrześniu 2014r. czy u nich sprzęgło też hałasuje.
polrob kiedy miałeś składane auto? Bo jeśli po wrześniu to masz 04E 141 016 F - 01.09.2014>> - 16.11.2015 i jeśli Ci hałasuje tzn., że nadal nie poprawili w produkcji :x
EDIT: A w Golfie 1.4 CHPA cały czas do tej pory (nawet roczniki MY2016) montowane są sprzęgła SACHS o symbolu 04E 141 015 B czyli te z 2013r. I tam nie zgrzytają?
Mój był składany 29.08.2014 - hmm czyli praktycznie przed samą zmianą.
Moja poprzednia O3 była z kwietnia 2013 i tam do przebiegu 19 tyś nic się nie działo a technicznie było to takie same auto. Także może późniejsze zmiany sprzęgła to zepsuły.
Dlatego napisałem że VW w Golfie montują do tej pory pierwsze sprzęgło 04E 141 015 B czyli te z 2013r a Skoda w Octavii już trzecią wersję 04E 141 016 F - 01.09.2014
EDIT: A w Golfie 1.4 CHPA cały czas do tej pory (nawet roczniki MY2016) montowane są sprzęgła SACHS o symbolu 04E 141 015 B czyli te z 2013r. I tam nie zgrzytają?
No to masakra. W Octavii jest już 3-ci typ a w Golfie nadal pierwotny. Myślałem, że SACHS to dobra firma a tu takie tandety zakładają. I to także w VW. :shock:
Maicroft Możliwe, że po 22 tygodniu 2015r rozpoczęli produkcję nowego sprzęgła ale zanim zaczną je montować muszą wyjeździć kilometry by przetestować, że nie hałasują. Stąd data określona na 16 listopad 2015r.
Nie wiem teraz czy wymieniać (ASO zamówiło sprzęgło z września 2014r) czy czekać do listopada na najnowsze?
W marcu mija mi 2 lata i kończy się gwarancja. Czy jak założą nowe sprzęgło to gwarancja na sprzęgło wyniesie kolejne 2 lata od wymiany czy pomimo wymiany na nowe skończy się z gwarancją na auto w marcu 2016r?
No i klapa :evil:
Po 9 tyś km po wymianie niby poprawionego sprzęgła, znowu zaczyna hałasować (terkotać).
Biegi wchodzą dobrze bez zgrzytów, przed wymianą miałem problemy z wrzucaniem wstecznego zgrzytał i wchodził z oporem.
Co nie zmienia faktu ze znowu zaczyna terkotać. I zauważyłem jeszcze jeden objaw którego przedtem nie było, po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu słychać ze 2-3 szarpnięcia ze strony sprzęgła oraz dziwne odgłosy jakby coś w nim waliło i falowanie obrotów jak by silnik miał zaraz zgasnąć.
Byłem w ASO i kazali mi te objawy znowu nagrać i że wyślą to do Skody i trzeba czekać na odpowiedź.
A jak sama praca sprzęgła? Terkocze przy obecnych temperaturach?
U mnie na jałowych po puszczeniu też coś "puknie" (przy podbijaniu obrotów), ale na bank nie będę wymieniał sprzęgła, patrząc na ten wątek :diabelski_usmiech
Te objawy które opisuje występują tylko na zimnym silniku po kilku minutach gdy silnik zaczyna się nagrzewać zanikają a gdy silnik jest ciepły sprzęgło pracuje dobrze.
Też się zastanawiam czy wymiana coś pomoże bo jak znowu po kilka tyś kim ma hałasować to mija się z celem.
Łabik u mnie też tak sprzęgło działało ale wraz z przybyciem kilometrów , również na ciepłym silniku terkocze i to coraz głośniej i z pewnością bym wymienił ale na co ? [przebieg 40 tyś.]
No właśnie na co :?:
Ja miałem wymieniane pod koniec marca były to sprzęgła ponoć poprawione ale z tego co wyczytałem na forum od czerwca wyszła jeszcze inna wersja już trzecia tego sprzęgła.
A więc jak w aso będą chcieli wymieniać to niech wymieniają.
No właśnie na co
Ja miałem wymieniane pod koniec marca były to sprzęgła ponoć poprawione ale z tego co wyczytałem na forum od czerwca wyszła jeszcze inna wersja już trzecia tego sprzęgła.
A więc jak w aso będą chcieli wymieniać to niech wymieniają.
Pewno masz sprzeglo samonastawne ktore jak zakladali partacze aso to juz nieodwracalnie zepsuli :
Obojętne z którego miesiąca i roku wkładają Wam sprzęgło to temat na dzień dzisiejszy nie rozwiązany. Taki sam bubel jak wyciągają taki wkładają. Niestety tak to wygląda w obecnej chwili.
Komentarz